×

BuurtKadoos

2 april 2020

Online zichtbaarheid is juist nu belangrijk voor lokale ondernemers

Lokale ondernemers worden hard geraakt door de Coronacrisis, er heerst veel onzekerheid. Ook voor consumenten is het moeilijk om erachter te komen bij welke winkels of restaurants ze nog terecht kunnen. Met een paar simpele stappen vergroot je je online zichtbaarheid en zorg je dat je bedrijfsinformatie up-to-date is. Hieronder geven wij een aantal tips & tricks die je gemakkelijk kunt toepassen.

1. Pas je bedrijfsinformatie aan

Ben je eigenaar van een restaurant of andere eetgelegenheid? Google heeft een uitzondering gemaakt waardoor je nu gemakkelijk je bedrijfsbeschrijving kunt aanpassen op ‘Google Mijn Bedrijf’. Je kunt bijvoorbeeld toevoegen dat er mogelijkheid is tot bezorgen en/of afhalen. Zo vergroot je je online zichtbaarheid en weet de consument meteen dat hij een maaltijd kan bestellen of afhalen.

2. Werk regelmatig je openingstijden bij

Heb jij door de Coronomaatregelen tijdelijk de deuren van jouw onderneming moeten sluiten? Ook hier heeft Google een nieuwe functie voor, je kunt namelijk bij de openingstijden kiezen voor ’tijdelijk gesloten’. Bij gebruik van deze functie wordt jouw bedrijf in de Google ranking hetzelfde behandeld als een bedrijf dat open is, zo hoef je dus niet te kiezen voor ‘permanent gesloten’.

Zorg dat de openingstijden actueel zijn. Bijvoorbeeld als je vanwege de maatregelen een aantal dagen in de week dichtgaat of bijvoorbeeld eerder opengaat voor ouderen en kwetsbare mensen.

3. Geef je klanten een update

Google biedt de mogelijkheid om een online COVID-19 update te geven. Hierin kun je bijvoorbeeld meer informatie bieden over hoe de huidige maatregelen jouw dienstverlening beïnvloeden en op welke manieren de consument nog gebruiken kan maken van jouw producten/diensten.

4. Kom in contact met je klanten

Met de Google ‘Mijn Bedrijf-app’ kunnen consumenten een bericht naar je sturen wanneer je telefonisch niet bereikbaar bent. Met het instellen van een automatisch welkomstbericht kun je klanten meteen laten weten hoe het ervoor staat met jouw dienstverlening.

Heeft jouw onderneming een steuntje in de rug nodig? Vergeet je dan niet aan te melden voor www.HelpLokaal.nl!

Geschreven door: Amber Lilly
Geplaatst op: 2 april 2020