2 april 2025

10 tips voor de best converterende advertentie

Als specialist in lokale marketing werken wij al ruim 15 jaar wij samen met lokale ondernemers om nieuwe buurtbewoners tot vaste klanten te maken én hun omzet te verhogen. Dit doen we met een voucher in de BuurtKadoos, met daarop een aantrekkelijke actie om die eerste kennismaking tot stand te brengen. Een krachtige actie op de voucher is essentieel voor de conversie en het succes van jouw BuurtKadoos-campagne. Zie de voucher als jouw visitekaartje én landingspagina: het moet overtuigend en laagdrempelig zijn, zodat ontvangers worden aangemoedigd om jouw winkel en/of webshop te bezoeken.

Bij elke marketingcampagne is het soms even zoeken naar de juiste strategie om het beste resultaat te behalen. Gelukkig zijn er een aantal bewezen technieken die je kans op succes vergroten. Hieronder delen we onze beste tips voor een effectieve advertentie. Deze gebruiken wij keer op keer bij het opmaken van vouchers voor onze deelnemers, maar ze zijn ook toepasbaar op advertenties in kranten, op social media en andere media-uitingen.

Wat is BuurtKadoos?

Met BuurtKadoos genereer je meer klanten, meer herhaalaankopen én meer omzet. Als specialist in lokale marketing weten wij exact hoe je de lokale consument zo effectief mogelijk kunt bereiken. Doe mee in de BuurtKadoos en maak van elke potentiële klant een vaste klant.

1. Ken je doelgroep door en door

Begrijp wie je ideale klanten zijn, wat hen motiveert en welke problemen ze proberen op te lossen. Dit stelt je in staat om advertenties te maken die direct inspelen op hun behoeften en wensen.

2. Stel duidelijke doelen voor je advertentie

Bepaal wat je wilt bereiken met je advertentie, zoals het vergroten van naamsbekendheid, het genereren van leads of het stimuleren van directe verkopen. Dit helpt bij het vormgeven van je boodschap en call-to-action.

advertentie ontwerpen

3. Spring in het oog

Door het aanbieden van een korte en relevante aanbieding zullen meer ontvangers gebruik maken van de voucher. Denk daarbij ook aan de opmaak van je voucher. Een opvallende kleur doet wonderen!

4. Schrijf pakkende en scanbare teksten

Gebruik korte alinea’s, opsommingstekens en duidelijke koppen om je boodschap over te brengen. Lezers scannen vaak teksten, dus zorg ervoor dat de belangrijkste punten eruit springen.

5. Één duidelijke call-to-action

Zorg voor een call-to-action op jouw voucher in de vorm van een opvallende aanbieding. Deze CTA bestaat uit enkele worden, is actiegericht en valt op. Dit is essentieel voor de best converterende advertentie. Voorbeeld: Vraag nu meer informatie aan voor een deelname!

sfeer

6. Creëer een sfeer

Zorg dat de sfeer van je voucher past bij wat je aanbiedt. Een foto van een rauwe biefstuk spreekt minder aan dan een foto van een heerlijk medium-rare gebakken biefstuk op een mooi opgemaakt bord.

7. Houd het boeiend en relevant

Probeer een product of een dienst aan te bieden die aansluit op de doelgroep die wij bereiken. De kans is dan groter dat zij er gebruik van gaan maken!

8. Investeer in mooie fotografie

Mooie professionele foto’s intrigeren en boeien de ontvanger en houdt de aandachtsboog langer gespannen. Grijp je kans door je boodschap letterlijk in beeld te brengen!

fotografie

9. Speel in op urgentie en schaarste

Creëer een gevoel van urgentie door beperkte tijd aanbiedingen of beperkte voorraad te benadrukken. Dit kan de ontvanger van de voucher aansporen om sneller actie te ondernemen.

10. Maak je campagne meetbaar (barcode/kortingscode/unieke code)

Maak gebruik van hedendaagse technieken om de de campagne te meten handeling aan de kassa te vergemakkelijken maar ook om een psychologische waarde aan een voucher/flyer te geven. Een scanbare barcode geeft voor de ontvanger een bepaalde gevoel van waarde. Dit zal de conversie stimuleren.

Anderzijds kun je ook een kortingscode aanbieden om een online aankoop te doen. Dit verlaagt de drempel tot actie aanzienlijk en zal bevorderlijk werken op het conversiepercentage. Daarnaast is de herkomst van deze code gemakkelijk te achterhalen, wat je campagne weer meetbaar maakt.

Alle BuurtKadoos vouchers hebben een unieke code op de achterkant. Hiermee kan je precies meten waar deze voucher verspreid is, wanneer deze ontvangen is en hoelang het geduurd heeft voordat deze is ingeleverd. Meten is weten!

11. A/B testen

Heb je meerdere acties die je wilt inzetten? Probeer dan een A/B test. Test voor een bepaalde periode actie A en test daarna voor dezelfde periode actie B. Zo weet je precies wat werkt en wat uiteindelijk voor jou de best converterende advertentie is.

A/B TESET

12. Zorg voor kruisbestuiving met andere kanalen

Een voucher is onderdeel van het grotere geheel binnen jouw omnichannel strategie. Verbind je voucher daarom met een video op YouTube of verwijs naar jouw Facebook en Instagram pagina.

13. Speel in op gebeurtenissen

Het is heel belangrijk dat je meebeweegt met de seizoenen of inspeelt op bepaalde gebeurtenissen en evenementen. Pas je aanbieding aan op het weer of een groot commercieel evenement zoals het WK voetbal!

14. Denk ook aan een landingpage

Zorg dat je website klaar is om BuurtKadoos ontvangers te informeren. Een landingspagina waar meer informatie over je aanbieding gevonden kan worden, kan conversie bevorderend zijn.

Ben jij geïnteresseerd in een deelname met jouw onderneming? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact met ons op of vraag meer informatie aan via onderstaande knop!



 Meer informatie aanvragen! 

Geschreven door: Sonny Visser
Geplaatst op: 2 april 2025