19 februari 2020

10 tips voor de best converterende advertentie

Een krachtige actie is essentieel voor de conversie en het succes van jouw BuurtKadoos campagne. Jouw voucher moet je zien als jouw landingspagina. Het heeft het doel om de ontvangers te overtuigen om tijd door te brengen in jouw winkel of in jouw webshop. Een sterke voucher is overzichtelijk, herkenbaar en laagdrempelig. Toch zien wij het nog geregeld mis gaan. Dat bracht mij op het idee om deze blog te schrijven over mijn ervaring met de best converterende advertentie / voucher en wat daar voor nodig is.

Wat is BuurtKadoos?

Met BuurtKadoos genereer je meer klanten, meer herhaalaankopen én meer omzet. Als specialist in lokale marketing weten wij exact hoe je de lokale consument zo effectief mogelijk kunt bereiken. Doe mee in de BuurtKadoos en maak van elke potentiële klant een vaste klant.

Werf nieuwe klanten

1. Spring in het oog

Door het aanbieden van een korte en relevante aanbieding zullen meer ontvangers gebruik maken van de voucher. Denk daarbij ook aan de opmaak van je voucher. Een opvallende kleur doet wonderen!

2. Één duidelijke call-to-action

Zorg voor een call-to-action op jouw voucher in de vorm van een opvallende aanbieding. Deze CTA bestaat uit enkele worden, is actiegericht en valt op. Dit is essentieel voor de best converterende advertentie. Voorbeeld: vraag nu meer informatie aan voor een deelname!

3. Creëer een sfeer

Zorg dat de sfeer van je voucher past bij wat je aanbiedt. Een foto van een rauwe biefstuk spreekt minder aan dan een foto van een heerlijk medium-rare gebakken biefstuk op een mooi opgemaakt bord.

4. Houd het boeiend en relevant

Probeer een product of een dienst aan te bieden die aansluit op de doelgroep die wij bereiken. De kans is dan groter dat zij er gebruik van gaan maken!

5. Investeer in mooie fotografie

Mooie professionele foto’s intrigeren en boeien de ontvanger en houdt de aandachtsboog langer gespannen. Grijp je kans door je boodschap letterlijk in beeld te brengen!

6. Maak je campagne meetbaar (barcode/kortingscode/unieke code)

Maak gebruik van hedendaagse technieken om de de campagne te meten handeling aan de kassa te vergemakkelijken maar ook om een psychologische waarde aan een voucher/flyer te geven. Een scanbare barcode geeft voor de ontvanger een bepaalde gevoel van waarde. Dit zal de conversie stimuleren.

Anderzijds kun je ook een kortingscode aanbieden om een online aankoop te doen. Dit verlaagt de drempel tot actie aanzienlijk en zal bevorderlijk werken op het conversiepercentage. Daarnaast is de herkomst van deze code gemakkelijk te achterhalen, wat je campagne weer meetbaar maakt.

Alle BuurtKadoos vouchers hebben een unieke code op de achterkant. Hiermee kan je precies meten waar deze voucher verspreid is, wanneer deze ontvangen is en hoelang het geduurd heeft voordat deze is ingeleverd. Meten is weten!

7. A/B testen

Heb je meerdere acties die je graag wilt voeren? Probeer dan een A/B test. Test voor een bepaalde periode actie A en test daarna voor dezelfde periode actie B. Zo weet je precies wat werkt en wat uiteindelijk voor jou de best converterende advertentie is.

8. Zorg voor kruisbestuiving met andere kanalen

Een voucher is onderdeel van het grotere geheel binnen jouw omnichannel strategie. Verbind je voucher daarom met een video op YouTube of verwijs naar jouw Facebook en Instagram pagina.

9. Speel in op gebeurtenissen

Het is heel belangrijk dat je meebeweegt met de seizoenen of inspeelt op bepaalde gebeurtenissen en evenementen. Pas je aanbieding aan op het weer of een groot commercieel evenement zoals het WK voetbal!

10. Denk ook aan een landingpage

Zorg dat je website klaar is om BuurtKadoos ontvangers te informeren. Een landingspagina waar meer informatie over je aanbieding gevonden kan worden, kan conversie bevorderend zijn.

Ben jij geïnteresseerd in een deelname met jouw onderneming? Neem dan vrijblijvend telefonisch contact met ons op of vraag meer informatie aan via onderstaande knop!



 Meer informatie aanvragen! 

Geschreven door: Sonny Visser
Geplaatst op: 19 februari 2020